Den záchranářů...;-)

17. května 2018 v 20:02 | Jiřan
V úterý 8. května jsem se po dvou letech vydal s klukama do Kolína na Den záchranářů. A to hned dvakrát.
Nejdříve jsme sedli do vlaku před osmou ráno, abychom si prošli celé náměstí. Akorát tam přijížděla auta všech složek IZS, takže kluci viděli dlouhou řadu popojíždějících aut s majáky, která musela čekat, až předchozí zaparkují, což u těch větších trvalo déle. Akce na náměstí měla začít v devět, ale na přesný čas si tam nikdo nehrál, takže vlastně vše bylo k dispozici pořád. Využili jsme toho, že jsme dorazili ještě před hlavními davy a kluci si tak mohli prohlédnout a vyzkoušet, co je zajímalo. Dokonce ani nehrozily vši z hasičské helmy, protože jsme byli první, komu ji příjemný hasič půjčil. Tedy pokud nebyl zavšivený on sám...;-)
Zatímco se kluci usadili do auta pro zločince, dala se se mnou do řeči sympatická policistka. Využil jsem toho, abych se zeptal na otázku, která mi už dlouho vrtala hlavou, protože se mi v autě dělá blbě, tím spíš, pokud nemá okna. "Co když vezete někoho spoutaného a udělá se mu zle. Zastavíte mu?" Podle odpovědi je mi jasné, že až něco provedu, začnu s sebou pro jistotu nosit kinedryl, protože takový člověk má údajně smůlu a s nadýcháním se na čerstvém vzduchu počítat nemůže.

Když jsme si všechno důkladně prohlédli, zatoužili kluci po zmrzlině. Tam ale stála velká fronta, takže moje představy o tom, že bychom domů jeli už vlakem v 10:20 se rozplynuly. Sice bychom vlak stihli, ale jít dovnitř se zmrzlinou a třást se, že skončí na zemi, to se mi nechtělo. Zašli jsme se tedy podívat na Ostrov, kde byl zatím ještě víceméně klid, protože do odpoledního programu bylo daleko. Kluci se dlouho nenechali odlepit od Labe, takže potom jsme měli jen malou chvilku na dětské hřiště. Ono vlastně lepší, protože prakticky hned, co jsme tam dorazili, si Andy natloukl na takových deskách na pružinách, kde neudržel rovnováhu.
Domů jsme dorazili v poledne a zajímavé bylo, že zatímco v Kolíně se nehnul ani lísteček, u nás to strašně foukalo. Po obědě a krátké siestě jsme se vydali na vlak znovu, tentokrát už všichni čtyři. Odpoledne totiž měl na Ostrově vystoupit náš oblíbený Bombarďák a to jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít.
Po příjezdu jsme ale stihli ještě jednu zmrzlinu a teprve potom jsme se vydali k cíli. Před koncertem probíhalo komentované vyprošťování z auta, díky tomu došlo k malému zpoždění, ale protože Bombarďáci to nemají s přípravami složité, začali s nějakou tou akademickou čtvrthodinkou. Už během jejich produkce pak hasiči odklízeli a jakoby vybouraná auta, což zpěvák Jelínek s nadsázkou glosoval, že jsou jedinou kapelou, během jejíhož vystoupení se převrátilo auto. Vzhledem k následnému programu se trochu pospíchalo, takže pár vtipných pasáží bylo z textů vynecháno, i tak ale produkce probíhala ve velmi odlehčeném duchu, přesně tak, jak jsme z minulosti zvyklí. Došlo dokonce i na dva přídavky.
Po nich se chtěl jít Ála s kapelou pozdravit, za odměnu dostal od zpěváka pohlednici a statečně poprosil i o další pro bráchu. Akorát by mě zajímalo, co si myslel, když mu Ála říkal, že jsme je viděli už hodněkrát. Jestli ho napadlo, že kromě Prahy a Kolína, kde jsme je viděli už několikrát jsme na nich byli třeba i v Žamberku...;-)
Potom jsme se vymotali z areálu amfiteátru ven a zamířili do stanu na občerstvení, což jsme spojili i s večeří. A já si tam po několika letech dal pivo a musím se přiznat, že mi ani trochu nechutnalo...;-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.